Cemre Kemer
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Cemre Kemer

Cemre Kemer hakkında tüm gelişmeler burada
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 ARABALARDA HAVA YASTIKLARI NASIL ÇALIŞIYOR?

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Eren VE Cemre Mania

Eren VE Cemre Mania


Mesaj Sayısı : 148
Hangisi Daha Şirin : ARABALARDA HAVA YASTIKLARI NASIL ÇALIŞIYOR? 3tavsanai6hd0
Cemreciler Gücü :
ARABALARDA HAVA YASTIKLARI NASIL ÇALIŞIYOR? Left_bar_bleue0 / 1000 / 100ARABALARDA HAVA YASTIKLARI NASIL ÇALIŞIYOR? Right_bar_bleue

Kayıt tarihi : 08/11/08

ARABALARDA HAVA YASTIKLARI NASIL ÇALIŞIYOR? Empty
MesajKonu: ARABALARDA HAVA YASTIKLARI NASIL ÇALIŞIYOR?   ARABALARDA HAVA YASTIKLARI NASIL ÇALIŞIYOR? Icon_minitimeC.tesi Kas. 15, 2008 12:05 am

ARABALARDA HAVA YASTIKLARI NASIL ÇALIŞIYOR?
ARABALARDA HAVA YASTIKLARI NASIL ÇALIŞIYOR? 20070510111322_havci Hava yastıkları 80'li yılların başında ortaya çıktıklarından beri binlerce hayatı kurtarmışlardır. Aslında hava yastıkları İkinci Dünya Savaşı sırasında uçakların yere çakılmalarında bir önlem olarak tasarlanmış ve ilk patent o zamanlarda alınmıştı.
Hava yastıklarının arabalara uygulanmasında birçok problemle karşılaşıldı. Basınçlı havanın araba içinde muhafazası, süratle şişmenin sağlanması, ani şişme sırasında yastığın patlamasının veya kişiye zarar vermesinin önlenmesi vs...
Hava yastığında üç ana parça vardır. Birincisi yastığın kendisi ki, ince naylon iplikten yapılmış ve konsolda bir silindir üzerine sarılmıştır. Aslında sürücü tarafındaki hava yastığı diğerlerinden farklıdır. Diğerleri tipik bir silindir şeklinde iken sürücü tarafındaki direksiyonun ortasına uyacak şekildedir.
İkinci olarak yastığa ne zaman şişeceğini bildiren, arabanın ön tarafında bir sensör vardır. Bir tuğla duvara yaklaşık saatte 15-25 kilometre süratle çarpıldığında oluşacak kuvvet karşısında sinyal verecek şekilde ayarlanmıştır.
Son olarak da şişme sistemi vardır. Hava yastıkları sıkıştırılmış veya basınç altındaki havanın veya bir gazın salıverilmesiyle şişmezler. Bir kimyasal reaksiyonun sonucunda şişerler. Bu kimyasal reaksiyonun ana maddesi "sodyum azide"dir, yani NaN3. Normal şartlarda durağan olan bu molekül ısıtılınca anında ayrışır ve ortaya nitrojen gazı çıkar. Çok az miktarından, yani 130 gramından 67 litre nitrojen çıkabilir.
Ancak bu ayrışmadan ortaya bir de sodyum (Na) çıkar ki, çok reaktiftir. Su ile birleşince vücuda bilhassa gözlere, buruna ve ağza ağır tahribat verebilir. Bu tehlikeyi önlemek için hava yastığı üreticileri kimyasal reaksiyonda sodyum ile birleşebilecek bir gaz daha kullanabiliyorlar ki, bu da potasyum nitrattır (KNO3). Bu reaksiyondan da yine ortaya nitrojen çıkar.
Arabanın önündeki sensör belli bir seviyenin üstündeki çarpmada, NaN3 çözülür, açığa çıkan nitrojen hava yastığına dolarak şişirir. Burada ilginç olan sensörün çarpmayı algılaması ile yastığın şişmesi arasında geçen zamandır. Sadece 30 milisaniye yani 0.030 saniye.
Bir saniye sonra yastık üzerindeki özel delikler vasıtası ile kendi kendine söner ve kazazedeye devamlı baskı yapılmasına mani olur.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
asLı

asLı


Mesaj Sayısı : 140
Ruh Halin ne : ARABALARDA HAVA YASTIKLARI NASIL ÇALIŞIYOR? 6gevezebt5ms2
Hangisi Daha Şirin : ARABALARDA HAVA YASTIKLARI NASIL ÇALIŞIYOR? 3tavsanai6hd0
Cemreciler Gücü :
ARABALARDA HAVA YASTIKLARI NASIL ÇALIŞIYOR? Left_bar_bleue0 / 1000 / 100ARABALARDA HAVA YASTIKLARI NASIL ÇALIŞIYOR? Right_bar_bleue

Kayıt tarihi : 14/03/09

ARABALARDA HAVA YASTIKLARI NASIL ÇALIŞIYOR? Empty
MesajKonu: Geri: ARABALARDA HAVA YASTIKLARI NASIL ÇALIŞIYOR?   ARABALARDA HAVA YASTIKLARI NASIL ÇALIŞIYOR? Icon_minitimePaz Mart 15, 2009 10:57 am

tşk
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
ARABALARDA HAVA YASTIKLARI NASIL ÇALIŞIYOR?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cemre Kemer :: Serbest Kürsü :: Sohbet-
Buraya geçin: